2006-09-08

Studio Sex av Liza Marklund



Titel: Studio Sex
Författare: Liza Marklund
Som också skrivit: Asyl, Gömda, Sprängaren med flera
Förlag: Ordupplaget
Betyg: 4/5

Annika Bengtzon har ett sommarvikariat på tidningen Kvällspressen och hon vill hemskt gärna få behålla det under hösten. Så kommer det ett tips om en kvinna som ligger mördad vid en gravsten, och det gör att Annika blir indragen i en såpa fylld med porrklubbar, ministrar, hemligheter och medias lögner och svek. Den mördade kvinnan identifieras till en Josefin och Annika lyckas hitta hennes rumskompis, Patricia, och tack vare henne förvirras såpan ännu mer.

Jättehärlig bok!, verkligen helt underbar! En riktig sträckläsningsbok som det inte gick att lägga ifrån sig. Men jag blev riktigt besviken på bokens slut! Om jag hade gjort som jag gör ibland och läst slutet först hade jag inte läst den här boken men nu gjorde jag inte det och resten av boken var så härlig, slutet förstörde allting. Fast, jag kommer i alla fall ihåg boken som en väldigt bra en.

Inga kommentarer: