2006-10-22

Det var jättemysigt i kyrkan. Massor av ljus och alla fick tända egna också. Sen var det värsta bra evangeliet-texten också. Den handlade om en fattig änka som gav 2 kopparmynt (några öre) till Jesus insamling och fast det var så lite samlade han sina lärljungar och sa:
"Den här kvinnan som skänkte 2 kopparmynt, hon har skönkt mest av alla. För de rika som ger massor av pengar, de ger av sitt överflöd. Men hon gav av det som hon lever av." Alltså, det var på ett ungefär. Men den var klok.
Sen hade jag värsta många frågorna som jag var tvungen att fråga någon om, typ vad prästerna hette och sånt och sen när min bok skulle signeras så fanns det två som var "lediga" och de höll på att bolla boken mellan sig. Ha Karin, det är inte bara din bok som alla bråkar om att få signera ;) Bara att mina gjorde det på.. ett lite, äldre sätt?

Jag tycker att det är trevligt att gå i kyrkan faktiskt, trodde att jag skulle behöva tvinga dit mig men jag gick dit utan Sofia för att jag kände för det.

Kram, Cornelia

Inga kommentarer: