2006-10-02

När sommaren är slut klagar alla, "åh jag vill ha sommar igen", "den här sommaren var den bästa någonsin, jag vill att den aldrig ska ta slut" & "sommarlovet borde vara längre" är riktigt poppis. Jag älskar också sommaren och vill inte heller att den ska ta slut, men när väl hösten kommer tycker jag det är riktigt mysigt. Jag älskar regn, jag älskar när alla löv får fina färger och man kan gå och dra fötterna genom lövhögar, jag tycker vattenpölar är underbart, inte minst för att jag vet hur roliga jag tyckte att de var när jag var mindre, varför inte unna dagens småbarn det? Jag älskar när det är tänt i fönster när man går förbi hus och när gatlyktorna tänds. Det är nog därför jag kan acceptera när sommaren är slut, fast jag älskar den. Jag älskar nämligen hösten också. Och vinter & våren. Alla årstider är bra på sitt sätt, <3.

Inga kommentarer: