2006-11-30

(Bilden: Tagen av vår vikarie i spanskan under stadsvandringen idag, tjejerna i klassen som verkligen förgyller mina dagar, every single day! Tack & jag älskar er så mycket!)

Nu är jag helt klar med den SKRIFTLIGA delen av bokrecensionen till engelskan, det är bara det att jag har den muntliga som är opåbörjad, tekniken (som jag tänker skjuta upp till nästa vecka) och spanskapjäs som jag MÅSTE öva på. Sen har jag i alla fall gjort mattebladen, men är väldigt osäker på om jag har rätt på dem bladen som det är med x-tal på, men pappa ska få rätta när han kommer hem så det blir säkert bra till slut, om inte annat har jag ju i alla fall lärt mig något.

Imorgon är sista dagen på projektet, som faktiskt inte har känts som ett sådant. Har varit så mycket enskilt arbete och så, men det har varit jätteskönt för då behöver man inte oroa sig för grupper och grejer. Har i alla fall lärt mig jättemycket i NO och MA och om Stockholmsförsöket under de senaste 2 veckorna och det känns jättebra och det är en skön paus mot att bara ha vanliga lektioner i alla ämnen även om det har känts som vanliga lektioner fast bara i MA och NO. Fast har i och för sig pluggat varje dag, i alla fall nästa, men ja.. Man gör vad man måste göra och jag har behövt plugga, nu är jag klar att få nya uppgifter i alla ämnena igen, hoppas jag.
Imorgon är det 1:a december, så mysigt! Det är slapparhajk som gäller i helgen och då blir det alla vinterhögtider ihopsamlade, bäst! Men måste tyvärr ta med mig engelskan och plugga på den muntliga delen, buhu! :( Får se hur mycket jag hinner och orkar plugga bara...
På tisdag blir det julpyssel med farmor och pappas moster, yeay! Det är alltid lika roligt och riktig riktig julkänsla! Om några år kan Astrid vara med också kanske, gosh vad roligt! Det finns så mycket att se fram emot och då gör det liksom ingenting att plugg och allt också finns, betygen vi får 21 december är ändå inte avgörande och jag gör ju alltid mitt bästa så jag känner ingen stor betygspress, faktiskt.

Julkalendern börjar i morgon, Lasse-Majas detektivbyrå, hoppas den är bra. Jag tänker i alla fall kolla på den, det är så mycket tradition!

Inga kommentarer: