2006-11-29

Kollade precis runt i lite bloggar och i Honeydews hittade jag hennes lista på bästa julkalendrarna och jag måste bara få härma henne eftersom det är en av dem saker som jag kopplar mest till julen! Kommer ihåg när jag var liten och man verkligen bänkade sig framför tv:n och så gjorde mamma frukost som man fick äta - FRAMFÖR TVN! Det var lyx i hög grad och ja, om mamma fortfarande gjorde så skulle man ju vara lycklig, och om man hann det innan skolan började..

Mina favoritjulkalendrar (under "min" tid, dvs dem jag varit stor nog att komma ihåg när de gick "på riktigt") (ingen ordning):

  • Mysteriet på Greveholm (1996)
  • När karusellerna sover (1998)
  • Dieselråttar och sjömansmöss (2002)
  • Julens hjältar (1999)
  • Pelle Svanslös (1997)

& sen hade man ju velat se..

  • Teskedsgumman (1967&1976)
  • Sunes jul (1991)
  • Tomtemaskinen (1993)
  • Ture Sventon privatdetektiv (1989)
  • Fem myror är fler än fyra elefanter (1977)
  • Trolltider (1979&1985)
  • I Mumindalen (1973)

2 kommentarer:

Anonym sa...

SUNES JUL ÄR SÅ JÄÄVLA BRA, JAG ÄLSKAR DEN JULKALENDERN :D:D:D<3

Anonym sa...

SUNES JUL ÄR SÅ JÄÄVLA BRA, JAG ÄLSKAR DEN JULKALENDERN :D:D:D<3