2006-12-10

I'm dreaming of a white christmas. Just like the one I used to know. Where the treetops glisten. And children listen. To hear, sleighbells in the snow.
I'm dreaming of a white christmas. With every christmascard i wrote. May your days be merry and bright. And may all your christmases be white.

Det är 14 dagar kvar till julafton och det är varken snö eller minusgrader. När jag var ute och gick behövde jag inte ens ha jackan knäppt! Det är så fel, och det är vårat fel! Vi måste skärpa oss när det gäller miljön för det är för varmt för att det ska snöa, växthuseffekten! Vi måste bättra oss, annars kanske barn och barnbarn aldrig kommer få uppleva vita jular & jag har börjat tvivla på att jag ens ska ha barn. Jag är orolig, jag vill inte att mina barn ska vara med när jorden går under eller behöva gå runt med syregasmasker för att kunna andas, jag vill inte att jag eller min familj eller mina vänner ska behöva göra det, vi måste göra något! Vi kan inte vänta på alla andra, varje människa, som enskild individ, måste ta sitt ansvar och dra sitt strå till stacken. Först då kommer någonting att hända.

Inga kommentarer: