2006-12-03

Slapparhajken var grymt rolig! På fredagkvällen så letade vi CD-skivor och disketter i bäckmörker och sen fick vi varma mackor och varm choklad. På lördagen vaknade vi till Luciatåg och pepparkakor, åt frukost, duschade, lagade mat till Julbordet, bakade ischoklad, julpysslade och gjorde en sketch (allting var patrull för sig!). Till lunch fick vi gröt och efter lunchen hade vi lite tävlingar (musik, livlinekastning, eldning och morse). På kvällen åt vi julbord och det var jättegott och sån julstämning! Julmusik spelades hela dagen och sen var det disco på kvällen och jag har så ömma fötter efter allt dansade, vi dansade oavbrutet i flera timmar. Vid tolvslaget gick vi ut och då var det fyverkerier och så räknade vi ner och skrek "gott nytt år" och det var fett mysigt! :) (a) Idag har vi städat och till brunch fick vi resterna från julbordet.
Underbar helg, som vanligt som vanligt! Vi gick väl och la oss vid tre för discot slutade vid ett, halv två och sedan duschade vi och snackade! Gud, jag älskar älskar älskar att vara scout ;) speciellt efter sådana här mysiga helger! Gilwell-stugan får ju besök av några av oss igen i början av januari, PL-kurs, och nu ser jag fram jättemycket! Jag älskar scoutstugor med varmvattensduschar och diskmaskin, couldn't be better! Och sen var det jättekul att träffa Karin & Hanna och alla andra igen, vi saknar er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland, trots att man slutat, vill man bara följa med. :) Jag var sjukt avis och ville verkligen åka ut i lördags, hihi (a) <3

Anonym sa...

jennifer: haha ;) så går det <3

Anonym sa...

Åh vad det var roligt på slapparhajken, jag kan knappt vänta tills ni kommer up girlies :D