2006-10-18

Skolan idag var helt okej :) Först slöjd, mina flanellpyjamasbrallor med igelkottar på är äntligen färdiga och jag hann med ganska mycket på bilden, vi håller på med.. färgblandning? haha, något sådant i alla fall.
På engelskan pratade vi mest, sjöng lite i början, vi pratade om brott & bestraffning, på "tomma stolen"-vis. Alltså, man sitter i en ring och har en stol som ingen sitter på. Om man inte håller med påståendet så ska man flytta på sig och sen får alla berätta varför de sitter kvar/har flyttat på sig.
På språkstödet/ea läste jag igenom spanskan några gånger, sen pratade vi mest ^^. Och hjälpte U med vad hon gillade för musik ;) eller något.
På svenskan skrev jag klart mitt brev till Richard Carlson, författaren till den underbara boken "Hetsa inte upp dig över saker med tonåringar". Rekommenderas verkligen om du vill bli riktigt irriterad någon gång.

Ikväll blir det scouter, innan det TK och SV-renskrivning. Om jag orkar, annars ska jag i alla fall läsa i min engelskabok! Något måste jag göra, tekniken speciellt! Skjuter alltid upp den alltför länge, tyvärr. Ska nog fixa någonting att äta eller så och sen sätter jag igång. Wish me luck!

Kyrkan på söndag, men bästis förhoppningsvis :)

Kram, Cornelia

Inga kommentarer: