2006-11-03

(Det är fullständigt kaos och överfullt på pendeltåget.)
Tjej ~25 (väldigt högt i mobilen): Åååh, jag skulle kunna döda den där Lennart Jangelid (menar Jangälv, SL:s VD) och hela SL:s styrelse. Nu har jag varit i två timmar på det här tåget. 600 spänn för att bli transporterad som en kossa... Det vet ju du hur det känns, MUHAHA! (Paus.) Ok, förlåååt da, men jag måste roa mig med nånting!
Manlig medpassagerare ~50 (irriterat): Men måste du roa oss samtidigt också?
Manlig medpassagerare ~40 (glatt): Jag vet inte, jag tycker att det här är bra underhållning.

Pojke ~7 år (till kassörska): Du, varför jobbar det inga killar här?
Kassörska: Bra fråga. Du kanske får söka jobb här sen när du blir stor.
Pojke (funderar en stund): Det är för att killar är mycket smartare än tjejer.
Pojkens mamma: Nej du det där får vi gå hem och prata mer om.
(Pojken stoppar handen i hålet där kassörskan lägger larmen som sitter på kläderna)
Pojke: Vad är det här för hål?
Kassörska: Du som är kille och därmed så jäkla smart borde väl kunna räkna ut det!
(Pojken ser oförstående ut och mamman drar fort med honom därifrån.)

Tjuvlyssnat.se ger mig alltid ett gott skratt, tack!

Inga kommentarer: