2006-12-08

(Bilden: hittad på google, det är på Stortorget och om man fortsätter till höger där bilden slutar ligger Sten Stures där lite undangömt, världens godaste!)

Nu ska jag läsa min bok, den andra systern Boleyn. Eller, jag ska göra det när jag har kollat på Nanny vill säga, för Nanny är förprioriterat. Innan Nanny börjar ska jag skriva en lista på nyårslöften och dela upp de för varje kvartal. Så jag har tre stycken fram till mars och då har jag gjort dem till en vana... Sen från april-juni har jag nya och så gör jag dem till en vana och alltså gör jag dem automatiskt. Det låter bra, frågan är bara hur länge jag kommer att hålla dem..

Har i alla fall smsat både Elin och Jennie nu, hoppas på svar från någon. Imorgon ska jag julshoppa med Sofia i gamla stan och äta lunch på Sten Stures med Stortorget(?). På kvällen kanske Vendela kommer hit på middag. Hoppas, hoppas, hoppas.

Ikväll ska jag väl försöka läsa, skriva, duscha och planera julklappsköp. Kanske gör spanskan om jag är riktigt på hugget, eller fortsätter med svenskan lite. Artikel om dåliga saker med svenska skolan, nemas problemas! Negativa saker om den var otroligt lätta att komma på, dem positiva var svårare. Jag menar, vi har suveräna lärare, i alla fall några, men det är ju för att vi har haft tur! Det finns så många dåliga lärare, ex. en som vi hade förra terminen...

Kram, C

Inga kommentarer: