2006-12-15


Jag saknar Paris så himla mycket! Det var varmt hela tiden men det var roligt varenda stund och jag lärde mig grymt mycket där, om allting. Inte minst saker om mig själv. Jag gjorde saker som jag aldrig trodde att jag skulle göra. Jag var uppe i Eiffeltornet, jag sprang genom Louvren för att hinna se Mona-Lisa innan de stängde, jag åkte berg-och-dalbanor på Disneyland men loopar och skruvar, jag försökte få dem att fatta vad jag menade, på engelska som de inte förtstod. Åh, gud vad roligt jag hade det och nu vill jag verkligen tillbaka! Ge mig Paris, Thailand eller ge mig riktig, svensk vinter med snö och pulka och allt möjligt! Snälla, bli lite kallare! Det är vinter för fasen! Sen vill jag ha sommar, men först måste snön hinna komma. Om den kommer alls i år vill säga (mer än det som kom i november!).

Har precis slagit in massor av julklappar och satt postitlappar på dem som inte har färdiga kort med rim än. Så planerna för imorgon ser ut såhär:

  • åka in till stan med Jennie och gå på hogträff, träffa Jenny!
  • skriva klart svenskaartikeln
  • göra några småändringar på so:n
  • ringa Sandra
  • rimstuga på kvällen!

Nu ska jag gå och göra mig iordning, har märkt att det tar längre och längre tid varje dag XD. Sen ska jag kanske läsa ut min bok eller så sover jag direkt. Får se, svårt val för boken är grymt bra men om jag sparar det så kan jag läsa lite imorgon ju! Aja, ska förresten försöka hitta lite grejer till ofärdiga julklappar i stan också. Har hela Malins kvar och halva Gildas.

Trevlig fredagskväll, ha en bra helg!
/ Cornelia

Inga kommentarer: