2006-12-23

Så, nu sitter jag på bibblan. Har lånat två böcker (En plats de kallar Lyckan av Mårten Sandén & Anne Frank's Diary av Anne Frank, på engelska!) och skorna ska jag hämta om ungefär en timme för då skulle de vara färdiga sa han. Måste gå och ta ut pengar också så att jag kan betala omklackningen, annars blir det ju lite pinigt!

Sen har jag en del att göra idag, måste klä granen, ringa Sofia, kolla på OC, fixa julkort+rim till mormor, morfar & mamma med mera. OC hamnar väl tyvärr längst ner på prioritetslistan, ser ni! Jag har redan börjat ta tag i mitt nyårslöfte och nyår har inte ens varit ännu! Har dessutom skrivit ihop en lista på saker som jag måste införskaffa innan PL-kursen (som jag läängtar till!) och där står bland annat sovsäcksöverdrag och ett par grövre, mörka byxor. Om någon vill låna ut ett par är det varmt välkommet!

Jag förstår mig verkligen inte på människor som rökar, det stinker och är värsta äckligt! En tjej bredvid mig på busshållsplatsen satt och rökte och fy fan! Jag är fett stolt över min farfar som slutade röka, mindre stolt över min mormor som röker fast jag ligger i för att få henne att sluta, men hon skämtar bara bort det. :\

Jag har visst inte ätit någon frukost, bara pepparkakor och varm choklad med vispgrädde som mamma kom in med när jag och bror kollade på kalendern imorse. Och lite vindruvor. Inte för att jag är hungrig, men det skulle vara mysigt att äta någonting. Men själv & i december när pengarna ändå nästan är slut? Really don't think so!

Idag är det dan före dopparedan ;). Imorgon är det julafton och på annandagen får jag träffa Astrid, jag saknar henne grymt mycket! De borde verkligen flytta hit så att jag kan träffa henne lite oftare för nu måste jag ju åka X2000 och grejer för att komma dit, och visst det tar bara en timme och är inte så dyrt, men ändå! Tänk när hon är typ 3? Det skulle ju vara fett nice att kunna åka dit, ta med henne till parken och sen är det klart. Men det blir inga kortbesök ner till Norrköping inte, men jag älskar henne för hon är charmigast i världen! <3

Inga kommentarer: