2007-01-25

tjugofemte januari

Jag börjar nästan alla inlägg med, idag har jag varit i skolan, men det är ju bara det jag gör på dagarna, haha! Men idag tänkte jag först berätta om scouterna igår!

Vi pratade typ om hur scoutingen uppkom, hur den skulle utvecklas, allemansrätten och sånt där. Helt oväntat kom vi in på minnen från lägret i somras och ja, vi lyckades faktiskt mobba mig en hel del. Det var nämligen så att när vi gick trapperspåret på Vässarö så gick vi och pratade om någonting, jag kommer inte ihåg vad! Jo, nu vet jag! Jag berättade om pilatesövningarna som jag hade sett i Frida, sex stycken var det. Jag råkade ju slänga ihop orden och fick det till "sexövningar" och ja, igår kom det här ämnet upp igen fast då kom vi inte på vad det var för övningar...

Men i alla fall, dagen idag har varit bra. Först hade vi gymnastik på idrotten och sedan hade vi engelska när vi bara läste, jag läste Anne Frank's Diary och löste korsordet i Veckorevyn när jag gick ner till bibblan med Emma och Annie för att låna böcker till dem. Sen hade vi SO, religionsarbetet fortsatte... Efter en mindre lockande köttgryta till lunch hade vi engelska igen och vi pratade om adverb, vi ska tydligen ha prov på det nästa vecka. Visserligen ett litet prov, men ändå! Vi slutar tio över ett på torsdagar vilket är grymt skönt!

När jag kom hem kollade jag på OC, målade naglarna och åt mellis. OC är grymt bra och även om vissa säger att det förstördes när Marissa dog så kan jag inte hålla med! Jag älskar OC och programmet har ju fortfarande världens charm! Visst förändrades allting när Marissa dog och kanske inte till det bättre, men det är fortfarande bästa serien! <3
På tal om serier sa pappa att han skulle sluta titta på Shark bara för att jag blivit så besviken när jag inte fick se Grey's Anatomy. Visst, lite dåligt samvete har jag för det men jag har världens bästa pappa <3.

Inga kommentarer: