2006-09-27

På slöjden var vi sju pers totalt, sex stycken inne i syslöjden så jag hann jättelångt på mina pyjamasbyxor! Har sytt ihop båda benen var för sig och sen sytt ihop grenen ;D. Nästa gång är det midjan är nere vid fötterna som gäller, och sen är jag klar och så ska jag ha bild! Weei!

På engelskan pratade vi om mode, alltså, inte vad som är inne utan mer vad vi tycker om det, om vi följer det osv osv osv. Det var lite intressant, alla sa att de var modeintresserade utom en, <3.

På svenskan jobbade vi med Citat - Tanke -texterna och G sa att de kommer att påverka vårt betyg i svenska väldigt mycket, så det är bäst att tycka om bra citat ^^ haha, ;D.

När jag kom hem hade Läslusentidningen kommit och det stod att det ska vara en novelltävling, så den tänkte jag skicka in något till. Har börjat skriva på en novell. Jag tycker att det är lättast att få inspiration om man börjar novellen med ett citat eller en dikt eller något liknande, och till den här tog jag ett grönländskt ordspråk, "När du gått så långt, att du inte orkar ta ett steg till, har du bara gått hälften så långt som du orkar". Inte helt korrekt, men ungefär sådär tror jag att det var i alla fall. Sen har jag gjort matten + suttit vid datorn och tvn & skrivit ett brev till Vendela ;D.

Funderar på att gå på gudstjänst på söndag om jag inte hittar på något annat :).

Kram, Cornelia

Inga kommentarer: