2006-10-16

Varje vecka får man i Tjejsnack ett nytt ämne med nya frågor att besvara, gå med du också.

Vecka 42, Böcker

Gillar du att läsa böcker?
- Jag älskar att läsa!
Hur många böcker läser du per år?
- Öhm, ingen aning.. Något år läste jag drygt 250 böcker men nu när det är massor av böcker blir det långt ifrån lika många..
Vad för sorts böcker läser du helst?
- Jag läser helst sanna berättelser eller roliga tonårsböcker. Deckare brukar också funka, och fantasy i lagom mängder.
Favoritförfattare?
- Finns jättemånga bra, men för att nämna några: Johanna Thydell, Maria Gripe, Liza Marklund, Cornelia Funke, Louise Rennison, Jodi Picoult.. Finns så många bra, kan inte komma på dem nu bara..
Bästa boken du läst?
- Tordyveln flyger i skymningen (Maria Gripe) är väldigt bra men sen läste jag ganska nyligen Allt för min syster (Jodi Picoult) och den var också helt fantastisk!

Inga kommentarer: