2007-01-09

nionde januari

Idag fick jag mycket post. Eller, mycket och mycket.. Men VR har kommit (med ursnygga Mischa Barton på omslaget och 20% på Ordning&Redas skrivböcker) och ett brev med nyckelaktiviteter från kyrkan (eventuellt julgransplundring på lördag för min del). Sen hade det även kommit en katalog från STS Språkresor som jag har kollat igenom. Är grymt sugen på att åka till Malta eller Bournmouth.

Nu sitter jag och skriver. Det är en novell och för tillfället har den inget namn och jag tänker inte berätta vad den handlar om för det var inte det jag skulle komma in på. Förut skrev jag mycket, jag skrev varje dag (och inte bara blogg/dagbok) och hade hur mycket påbörjade noveller som helst på datorn men på senaste tiden har jag väl tappat lusten antar jag. Men sen fick jag världens skrivarsug och ja, igår satt jag och skrev och i söndags och så nu. Jag är typ kär i en av karaktärerna (jag har alltså hittat på honom!) för han är så jävla het! Men men..

I skolan har vi något sorts läsprojekt och på torsdag ska vi till Husbybadet och bada.. Hm, jag tror inte att jag ska bada men får väl se.

Just nu: suktar efter toffifeen som mamma har i köket.
Senare: mat & tv-kväll
På tv ikväll: Vänner, Ugly Betty & Grey's Anatomy. Full pott, <3
Idag är jag tacksam för att jag fick mycket post, det gör mig glad!
Igår vad jag tacksam för att jag fick ta det lungt hela dagen.
Dagens outfit: Svarta Cheap Monday-jeans, svart t-shirt från Gina Tricot, lila&svart sidenband & grön fleecetröja (Carros, den är MYS!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad trevligt att det är Mischa på omslaget! :) I totaly adore her.

Cornelia sa...

ja, hon är grym :)